سفر به تنگ غوره دان

1398/9/5

مختصات جغرافیایی

تنگ غوره دان نام تفرجگاهی در شهرستان سپیدان می باشد که در مختصات جغرافیایی 30.072612 درجه شمالی و 52.267565 درجه شرقی روی نقشه واقع شده.

 

مشخصات

این تنگه زیبا از جاذبه های گردشگری شهرستان سپیدان در استان فارس محسوب میشه و سالانه گردشگران بسیاری رو از سراسر ایران به خودش جذب میکنه. این تنگه از مناطق بکر کشور محسوب میشه و در فاصله بیست کیلومتری شمال غربی بخش بیضا شهرستان سپیدان و در جوار روستای امامزاده اسماعیل واقع شده. یک رودخانه ی ده کیلومتری در این منطقه قرار داره که مرکز توجه گردشگران و خانواده ها برای گذران اوقات فراغت هست. آب این رودخانه در فصل های گرم سال کمی کاهش پیدا میکنه. در این تنگه صخره های بلندی وجود داره که می تونه نظر صخره نوردان رو به خودش جلب کنه. گونه های درختی مختلفی مانند درختان بادام و ارژن و بنه در این تنگه رشد می کنه و همچنین گفته شده که گونه های جانوری مانند گرگ و گراز و خرس هم در این تنگه وجود داره.

 

مسیر دسترسی

برای رسیدن به این تنگه از جاده شیراز اردکان به جاده بیضا وارد می شویم و بعد از گذشتن از هرابال به تنگه می رسیم.

 

جاذبه های دیدنی و تفریحات

مناطق طبیعی: پوشش گیاهی و جانوری زیبا و بکر منطقه که بسیار چشم نواز هست.

صخره ها: صخره های بلند موجود در تنگه مناسب برای صخره نوردی.

روستا: روستای امامزاده اسماعیل که امامزاده ای به همین نام در اون قرار داره.

رودخانه: رودخانه زیبا که در تنگه جاریست.

 

توصیه های شیراز پیک نیک

فصل بهار بهترین فصل برای سفر به این منطقه هست. کفش مناسب همراه داشته باشید زیرا منطقه جنگلی و کوهستانی هست. هشدارهایی برای آسیب هایی که گردشگری به این منطقه وارد میکنه داده شده پس خواهشمندیم از شکستن شاخه درختان و آتش زدن مناطق خودداری کنید. از شکار گونه های جانوری و صدمه زدن به گونه های گیاهی منطقه نیز خودداری کنید تا برای آیندگان باقی باشن. در طبیعت منطقه زباله نریزید و لیوان و قاشق و چنگال و بشقاب شخصی همراه داشته باشید.

 

منبع: eskano.com

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.