سفر به آبشار چیکان

1398/8/7

مختصات جغرافیایی

آبشار چیکان یا چیکون از مقاصد گردشگری استان فارس می باشد که در نزدیکی شهر سپیدان قرار دارد و در مختصات جغرافیایی 30.488100 درجه شمالی و 51.979737 درجه شرقی روی نقشه واقع شده.

 

مشخصات

آبشار چیکان یا چیکون از جمله آبشارهای مقصد گردشگری در استان فارس هست که سالانه گردشگران زیادی رو به سوی خودش جذب میکنه. آبشار در یک کیلومتری غرب روستای چیکان در دهستان کمهر در بخش اردکان که از توابع شهرستان سپیدان واقع شده و حدود 45 کیلومتر از شمال اردکان فاصله داره. این آبشار در نزدیکی آبشار معروف مارگون واقع هست و گردشگران می توانند در مسیر خود به سمت آبشار مارگون از این آبشار هم دیدن کنند. از مسیر کوه کنار آبشار می توان به بالای آبشار رفت. آبشار در ارتفاع 2313 متری از سطح دریا واقع شده. کارخانه ی آب معدنی چیکان هم از آب چشمه ی این آبشار استفاده میکنه. این آبشارها به دلیل میزان خروجی آب کمی که دارند در فصل زمستان یخ می زنند و مناظر زیبایی رو به وجود میارن.

مسیر دسترسی

از جاده آبشار مارگون بعد از کمهر و در مسیر روستای مارگون قبل از رسیدن به روستای مارگون به یک سه راهی میرسید که یک سمت آن به روستای مارگون و سمت دیگرش پس از عبور از گردنه شاه قلی به روستای چیکان می رسه. مسیر این روستا هم آسفالت شده. آبشار چیکان در یک کیلومتری قبل از روستا درکنارپیچ جاده واقع شده است.

جاذبه های دیدنی و تفریحات

آبشار: آبشار زیبای چیکان.

جنگل: جنگل های زیبا در دامنه کوه های اطراف آبشار.

 

توصیه های شیراز پیک نیک

بهترین فصل برای مراجعه به این مکان فصل بهار و زمستان هست زیرا در فصول دیگر احتمالا آب آبشار بسیار کم هست. از ریختن زباله در اطراف و شکستن شاخه درختان و تخریب محیط طبیعی و روشن کردن آتش در مکان هایی غیر از مکان های مخصوص تعبیه شده جدا خودداری کنید. از شکار جانوران و گونه های طبیعی منطقه به شدت پرهیز کنید.

 

منابع: www.ahmadnajafi1.loxblog.com ، seeiran.ir .

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.